Сектор за стручно-педагошке послове предшколске установе чине:
- стручни сарадник педагог-руководилац сектора, Светлана Радосављевић, тел.064/8864960, e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
- стручни сарадник педагог, Јасмина Антић, тел. 064/8864970, e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
- стручни сарадник психолог, Слађана Стојановић, тел. 064/8310481, e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
- стручни сарадник-педагог за физичко васпитање, Марија Алексић, тел. 064/8864979, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
- стручни сарадници-логопеди: Ана Ђикић, тел. 064/8310458 и Оливера Цветковић, тел. 063/8104955, e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
- сарадник-социјални радник, Наташа Стаменковић, тел. 064/8864972, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
- сарадник за унапређење превентивне здравствене заштите, Марина Илић Младеновић, тел. 064/8310459, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
- педагошки асистент, Каја Раимовић, тел. 069/4137414, e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
ЗАЈЕДНИЧКИ ПОСЛОВИ СВИХ ПРОФИЛА СТРУЧНОГ САРАДНИКА су дефинисани кроз три подручја у оквиру којих су дате области рада са одговарајућим пословима.
- Подручје стратешког (развојног) планирања и праћења праксе предшколске установе
- Израда докумената установе
- Праћење, документовање и вредновање праксе установе
- Планирање и праћење властитог рада
- Подручје развијања заједнице предшколске установе
- Развијање заједнице учења кроз сарадњу колектива
- Сарадња са породицом
- Сарадња са локалном заједницом
- Јавно професионално деловање стручног сарадника
- Подручје развијања квалитета реалног програма учешћем на нивоу вртића
- Подршка васпитачима у развијању реалног програма
- Подршка трансформацији културе вртића
- Подршка у учењу и развоју деце
- Праћење, документовање и вредновање реалног програма
СПЕЦИФИЧНИ ПОСЛОВИ РАЗЛИЧИТИХ ОБРАЗОВНИХ ПРОФИЛА СТРУЧНОГ САРАДНИКА
ПЕДАГОГ даје додатни допринос кроз следеће послове:
– повезивање различитих структура запослених у предшколској установи у циљу остваривања њене примарне делатности васпитно-образовног рада;
– учествовање у формирању васпитних група, избору и распореду васпитача у васпитне групе;
– праћење и стручно представљање актуелних докумената образовне политике у области предшколског васпитања и образовања васпитачима и стручним сарадницима и сарадницима;
– стручна подршка приправнику и ментору током остваривања програма увођења у посао;
– планирање стручног усавршавања практичара у складу са потребама праксе и акцентом на облицима стручног усавршавања у контексту праксе;
– пружање помоћи васпитачима у припреми излагања, представљању примера добре праксе, приказу литературе, учешћу на скуповима;
– организовање и вођење активности заједничке анализе и могућности примене у пракси увида и сазнања васпитача са обука, пројеката, студијских путовања и сл.;
– учешће у организацији студентске праксе у предшколској установи;
– сарадња са школом кроз организовање различитих програма, активности и акција које повезују практичаре, децу и родитеље из вртића и школе и упознавање школе са концепцијом предшколског програма;
– учешће у креирању и реализацији активности намењених детету и породици у периодима транзиције (упису у вртић, преласку из јасли у вртић, поласку у школу).
ПСИХОЛОГ додатно доприноси кроз следеће послове:
– учествовање у формирању васпитних група, избору и распореду васпитача у васпитне групе;
– сарадња са васпитачима и породицом на препознавању, указивању значаја и креирању окружења у којем су деца заштићена од насиља, злостављања и занемаривања;
– подршка запосленима у њиховом професионалном и личном развоју (отпорност на стрес и изгарање на послу, лични развој и самоактуализација, мотивација и позитиван однос према послу);
– подршка васпитачу и дефектологу-васпитачу за остваривање учешћа деце са сметњама у развоју у активности редовних група и вртићкој заједници;
– подршка деци и породици у превазилажењу тешкоћа у периодима транзиције;
– пружање психолошке помоћи детету које има развојне, емоционалне и социјалне тешкоће, проблеме прилагођавања, проблеме понашања;
– сарадња са родитељима, педагошким асистентима и личним пратиоцима у остваривању додатне подршке деци;
– саветодавни рад са родитељима, посебно у осетљивим периодима за породицу;
– успостављање сарадње са школом у циљу остваривања континуитета у раду са децом, посебно децом којој је потребна додатна подршка.
Специфичности послова педагога и психолога се усклађују и комплементарно допуњују.
ПЕДАГОГ ЗА ФИЗИЧКО ВАСПИТАЊЕ даје додатни допринос кроз следеће послове:
-Планирање активности и акција у установи којима се креира подстицајно окружење за различите начине изражавања деце (визуелно, кроз музику, покрет…);
-Учествовање у креирању и организацији различитих облика и програма базираних на стваралаштву, визуелној и/или музичкој уметности и изражавању кроз покрет;
-Пружање стручне подршке васпитачима у креирању и обогаћивању физичког окружења кроз давање предлога из области струке, планирање набавке опреме, материјала и дидактичких средстава;
-Учешће у реструктурирању и обогаћивању заједничких простора у вртићу (ходници, атријум, терасе, двориште) и осмишљавање заједничких активности са децом у тим просторима;
-Допринос теми/пројекту који се развија у групи кроз повезивање и укључивање појединаца из локалног окружења и коришћење ресурса и простора у локалној заједници;
-Давање предлога и идеја којима се подстичу и интегришу здрави стилови живота у праксу вртића;
-Планирање и реализовање посебних активности као што су прославе у установи, учешће у догађајима у локалном окружењу, активности са породицом и децом (излети, спортске активности, изложбе, концерти…) на начин који одражава концепцију васпитно-образовног програма (активно учешће, креативност, игру…);
-Рад са породицом на указивању значаја и предлагању прилика у којима се деци омогућава да се изражавају на различите начине из области уметности и физичке културе (кроз говор,покрет, звук, визуелни уметнички израз, драмско изражавање...);
-Јачање капацитета породице за квалитетно провођење слободног времена коришћењем културних и природних ресурса окружења и различитих активности повезаних са културом, уметностима и рекреацијом;
-Сарадња са сектором културе кроз заједничко осмишљавање и промоцију посебних програма подршке дечјем изразу у циљу развијања васпитне улоге културних институција и културне улоге вртића.
ЛОГОПЕД даје додатни допринос кроз следеће послове:
– Рад са васпитачима на препознавању одступања у говорно-језичком развоју деце, посебно на раном узрасту;
– Пружање подршке јачању компетенција васпитача у области комуникације са децом, посебно са децом која имају специфичне говорно-језичке сметње;
– Пружање стручне подршке васпитачима за интегрисање поступака корекције говорно-језичких сметњи у различитим ситуацијама делања у вртићу
–Превентивно-корективни рад и вежбе логомоторике интегрисане у ситуационо учење деце у групи;
– Пружање подршке васпитачу у праћењу и документовању дечјег учења и развоја кроз заједничку анализу, преиспитивање функција документовања и давање предлога;
– Учествовање у праћењу примене мера индивидуализације и припреми индивидуалног образовног плана за дете;
– Учествовање у сагледавању и процени услова за упис и боравак деце којој је потребна додатна подршка као и у развијању стратегија за додатну подршку деци и њиховом активном учешћу у животу групе.
– Учествовање у праћењу и вредновању примене мера индивидуализације и индивидуалног образовног плана за децу којој је потребна додатна подршка;
– Сарадња у оквиру тима за инклузивно образовање на координацији активности у пружању додатне подршке деци кроз планирање мера индивидуализације и израду индивидуалног образовног плана;
– Пружање подршке и оснаживање родитеља у препознавању, разумевању и превазилажењу говорно-језичких проблема деце путем различитих облика сарадње са породицом.
– Сарадња са установама и организацијама на локалном нивоу које се баве образовањем, здравственом и социјалном заштитом деце.
ПЕДАГОШКИ АСИСТЕНТ даје додатни допринос кроз следеће послове:
-пружа помоћ и додатну подршку деци у складу са њиховим развојним, образовним и социјалним потребама;
- асистира васпитачима у циљу унапређивања њиховог рада са децом којима је потребна додатна образовна подршка;
- укључује се у тим за подршку детету за кога се израђује педагошки профил и индивидуални образовни план,
- организује додатне активности за конкретно дете или групу деце у сарадњи са васпитачем и стручном службом,
-пружа подршку породици при упису детета и његовом редовном похађању вртића,
-посећује породице чија деца нису уписана у припремни предшколски програм, обавља разговоре о упису и обавештава стручну службу и директора,
-редовно контролише да ли деца уписана у ППП, поготово ромске националности редовно похађају васпитно-образовни процес,
-пружа ромској деци језичку подршку када је потребна,
-помаже у интегрисању деце у васпитну групу,
-успоставља сарадњу са јединицом локалне самоуправе, стручним установама,удружењима и невладиним организацијама,
-води евиденцију о свом раду, као и евиденције о присуству, здрављу,понашању и напретку деце са додатним образовним потребама,
-учествује у раду Стручног тима за инклузивно образовање, односно Тима за пружање додатне подршке деци, као и у раду других тимова и органа установе, ради унапређивања рада са децом;
Сарадник за унапређивање превентивне здравствене заштите:
-учествује у програмирању рада установе (рад на програмирању превентивне здравствене заште ,израда личног годишњег плана и плана о реализацији програма здравствене превенције, израда годишњег плана рада Стручног актива медицинских сестара на превентиви, учешствује у планирању и обезбеђењу хигијенских услова за негу и остваривање превентивне здравствене заштите деце, учествује и у организацији одмора,рекреације или излета деце),
- програмира и прати поштовања мера превентивне здравствене заштите у установи (санитарно хигијенске и епидемиолошке мере),
-обавља и прати здравствено васпитни рад сестара сарадника на превентивној здравственој заштити са децом, за запослене организује предавања, трибине, стручне састанке, систематске прегледе...
-врши надзор над праћењем здравственог стања деце (увид у лекарска уверења приликом уписа деце у вртић и лекарске потврде након прележане болести, прати поштовање ритма живљења ,учествује у опремању медицинске амбуланте у оквиру вртића и кутија прве помоћи у свим радним јединицама,
- прати микробиолошку исправност јела и хигијенску исправност брисева у централној и свим дистрибутивним кухињама, и поштовање санитарно хигијенске процедуре у оквиру HCCP-a,
-води здравствену документацију (eвиденција о обављеним здравствено-санитарним прегледима запослених, eвиденција о инфективним болестима...),
-организује, прати и води евиденцију о спроведеној дезинфекцији, дезинсекцији и дератизацији за целу установу,
-координира рад медицинских сестара сарадника на нивоу установе и прати њихово стручно усавршавање,
-обавља индивидуалне разговоре са родитељима, учествује у реализацији родитељских састанака у зависности од епидемиолошке ситуације и потреба васпитне групе у сарадњи са васпитачима и мед.сестрама васпитачима,
-учествује у јавним набавкама и прати законске прописе везано за област,
-сарађује са педијатријском и другим службама дома здравља, заводом за јавно здравље, Републичком санитарном инспекцијом, Републичком ветеринарком инспекцијом, Црвеним крстом...